Tipy na výlety

Okolí kolem pensionu:

Doudleby n.O.:doudleby.jpg (39554 bytes)

Častolovice:castolovice.jpg (36201 bytes)

Opočno: opocno.jpg (21060 bytes)

Rychnov n.Kněžnou :rychnov.jpg (34016 bytes)

Kostelec -kostel sv.Anny: kosteleckostelanny.jpg (13880 bytes)

Panorama Kostelce: Kostelec - kostel sv.Jiří: kostelecsakury.jpg (53148 bytes)

Kostelecký splav: kostelecsplav.jpg (39589 bytes)

Kostelecký Starý zámek: kostelecstaryzamek.jpg (28400 bytes)

Pohled na penzion přes Orlici

Kaplička

Zimní penzion

Tipy na výlety:

Vamberk-Muzeum krajky

Výlet rovinatou krajinou cca 6+6 km: Od pensionu se vydáme podél zahrady směrem ke splavu. Po levé ruce budeme mít až do Doudleb řeku a po pravici les. Postupně mineme Zázračnou studánku a Staročeskou chaloupku. V Doudlebách (4km) dojdeme podle žluté turistické značky k zámku, projdeme parkem a po modré značce odbočíme doleva  na Vamberk(další 2 km přes louku). Muzeum se nachází přímo na náměstí.

Potštejn-hrad a nove otevren i zámek

Pěší výlet po červené značce dlouhý asi 9+9 km. Cesta vede po vršku stráně, takže není úplně odpočinková, ale je velice pěkná, jde se i kolem Vrbické rozhledny a studánky.

Pěšky i na kole se dá do Potštejna i po žluté značce. Ta vede celou dobu podél řeky, takže skoro po rovině. Taky se dá jet jednu cestu vlakem a pěšky jen zpátky.

Častolovice-zámek

Pohodová vycházka vhodná i pro kočárky a malé děti dlouhá 4+4km, kterou nelze při návštěvě Kostelce vynechat! Možno jet samozřejmě i na kolech. V Častolovicích se v parku kromě krásného zámku nachází i minizoo. Od pensionu vyrazíme po asfaltce směrem na západ, přejdeme most na hlavní silnici. Hned za mostem odbočíme doleva, po pravici máme trať. Jdeme pořád po polní cestě dokud nenarazíme na "křižovatku". Odbočíme doprava, ujdeme ještě asi půl kilometru, přejdeme silnici a jsme v Častolovicích v parku...

Potštejn a Litice-hrady

Výlet mašinku a pěšky krásným údolím přes 2 hrady. Výlet vláčkem zaujme hlavně děti, které už ani neví, co to je...Od pensionu dojdeme na vlakovou zastávku a vlakem dojedeme až do Litic (pojedeme dokonce tunelem). Vyškrábeme se na hrad, potom po červené turistické značce 5 km kolem Divoké Orlice malebným údolím až do Potštejna na hrad. Zpátky buď pěšky nebo zase mašinkou...

Cyklovýlet pro zdatnější cyklisty: po žluté značce do Potštejna (9 km), pak dalších 5 km po červené do Litic (musíme počítat s tím, že možná budeme muset kousek kolo vést, ale stojí to za to...) Z Litic se zpátky můžeme vydat po modré značce do Vamberka na Vyhlídku. Z Vamberka po modré do Doudleb a pak po žluté až k pensionu. Celkem asi 30 km.

Třebechovice-muzeum s betlémy

Krásný cyklovýlet na betlémy. Celkem 2x22km zvládnou i méně zdatní cyklisté a děti, protože cesta vede po úplné rovině. Od pensionu na Častolovice. Přes Častolovice kousek podél hlavní silnice. Skoro na konci obce odbočíme doprava, pak po polňačce do Čestic a dál směrem na západ na Týniště. Jedeme a máme po pravici les (kus lesem i pojedeme) a v dálce po levici hlavní silnici. V Týništi se dáme po turistické značce chráněným územím do Třebechovic. Cesta vede podél rybníčků, stoletých dubů a oborou s bílými daňky.

Vrbice - rozhledna

Výlet není moc vhodný na kola, protože cesta vede 5 km po červené značce pořád do kopce a zpátky zase celou cestu z kopce... Na červenou se napojíme, když před pensionem vyrazíme pěšinkou za kapličkou vzhůru.

Homole - potní místo

Cyklovýlet cca 10+10 km po nepříliš frekventované asfaltce orlickým podhůřím. Od pensionu se vydáme po asfaltce k hlavní silnici, na kterou odbočíme doleva. Pojedeme pořád po hlavní (Kost.Lhota, Svídice, Krchleby) až do Přestavlk, kde odbočíme doleva na Lhoty u Potštejna. Tady už je cesta na Homoli značená.

www.pobytyprozeny.com www.pobytyscvicenim.com www.ubytovaniorlickehory.com www.hotelkostelec.com